12 Haziran 2015 Cuma

Dekorasyon DIY Kablo Makarasından Masa | Decoration DIY Cable Reel Table



   Eskisi kadar DIY projeleri yayınlamasam da aslında pek boş da durmuyorum. Özellikle bu aralar dekorasyon alanında küçük büyük birçok DIY projem var. Bu yaz evimizdeki ilk yazımız ve baharla birlikte de benim balkonu güzelleştirme çabalarım başladı. Öncelikle işe kıştan beri hayalimi süsleyen bu ''makara masa '' ile başladım.

 Iskandinav tasarımlarında hem iç hem de bahçe dekorasyonunda çok gördüğüm bu masaya kavuşmam kolay olmadı tabi. Böyle bir parçayı bulabileceğiniz yerler sanayiler, fabrika depoları... gibi yerler. Eşim bir süre araştırıp bana arazide öylece terkedilmiş bu makarayı buldu. Bu bizim ortak ilk DIY projemiz oldu. Fikir ve dekorasyonun benden, tedarik, işçilik ve lojistik ondan:)))


 Neyse ki ben eski ahşap dokuları seviyorum. Hatta salonumdaki mobilyalarım da eskitilmiş yüzeyli doğal ahşap. O yüzden yüzeylerde fazla bir değişik yapmaya ihtiyaç duymadım. Tabi bu düzgün ve temiz haline gelene kadar ki kısmı eşimin uğraşılarının sonucu.

 Önce paslanmış vidalar ve çiviler değiştirilmek için makara dağıtılıp tekrar düzgün bir şekilde toplandı. Zımparalandı ve yıkandı. Bu aşamalar oldukça zaman alıcı ve zorlu olsa da dahil olamadığım için ve fabrika ortamında yapıldıkları için maalesef fotoğraflayamadım. 

 Eve geldikten sonra onu beyaza boyamayı düşünüyordum. Ama birkaç dekoratif denemeden sonra vazgeçtim bu şekilde eskitilmiş hali çok daha orijinal geldi. Şu an sadece parlak olmayan ahşap koruyucu natural bir cila atmayı düşünüyorum.


  Kendisiyle birçok dekoratif denemem oluyor ve keyif köşeleri oluşturuyorum bol bol. Hatta bazen de kahve sehpam olarak da çok keyifli. Bu arada takı tasarımını ihmal etmemin nedeni olan yeni hobim ise çiçekler. Sardunya, Melisa, Japon Çimi, Papatya, Ortanca, Yucca ve Sukkulent ve Kaktüs olmak üzere birçok türü yetiştirmeye çalışıyorum.




En sevdiklerimi sona sakladım. Sedum Palmeri, Echeveria ve Aloe türü bir kaktüs. Bir postumda da kaktüs ve sukkulent bakımı ve değişik türlerini paylaşmayı planlıyorum.

4 yorum:

  1. Çok güzelmiş benimde aklımda böyle bişey var ama zaman ve fırsat olmuyor malesef...Daha domates kasalarını beyaza boyamam gerekiyor :) Yağmurlar sebebiyle onuda hep erteliyorum :(

    YanıtlaSil
  2. Benimde hayalimdeki calismalardan biri bu makaralar. Orijinal hali ile birakmaniz super olmus, ama eger balkonda kullanacaksaniz Oil du lin ile ustunden gecin. ( Turkcesini bilmiyorum:(( Yagmura karsi cok daha dayanikli oluyor ve ve rengi biraz daha koyulastirip tam ahsap rengini geri veriyor. Guzel gunlerde kullanin.

    YanıtlaSil
  3. İlk görüşte aşık oldum ben bu masaya canım, elinize sağlık. Bence de bu doğal tarzı daha güzel durmuş ve çiçekler bu yaz benimde en çok uğraştığım işler arasında :) öpüyorum canım

    YanıtlaSil
  4. This is great.... wonderful idea for a table!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten çok değerli ve bu yüzden elimden geldiğince cevaplamaya ve bloglarınızı ziyaret etmeye çalışacağım.

Reklam amaçlı link verilen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Şimdiden çoooook teşekkürler:)))

Thank you very much for passing by. I'll get back to you Asap:)))

Hype me on Lookbook!