10 Mart 2013 Pazar

Yaratıcı Bir Mim: Eski Gömleğe Napsam?

    Shelby Fashion blogunun sahibi sevgili Sehercim beni mimlemiş. Bu sefer ki değişik bir mim, hem de yaratıcı fikirler veren ilham veren bir mim. Konusu şu elimizdeki kumaşı/malzemeyle doğru model arasındaki eşleştirmeyi nasıl yaparız?

   Her ne kadar direk dikiş projeleri yapmasam da, eskileri değerlendirme veya beğenmediğimiz giysilerimiz değiştirme, çeşitli eklemeler yapma gibi DIY'larım olduğu için ben de bir süredir üzerinde ne yapsam diye düşündüğüm annemin eski fisto gömleğini nasıl değiştiririm veya kumaşından neler yapabilirim diye görüşlerinizi almak istedim.




   Gömleğin kırık beyaz fisto bir kumaşı var, direk giysem model biraz eskide kaldığı için öyle pek şık durmuyor, ama fisto kumaşı çok severim o yüzden annem artık giymediği için ve ona dar geldiği için verilecekler arasında ayırırken  kimseye vermeden ben kaptım:)

   Gömlek olarak değişiklikler yaparak da giyebilirim; mesela birkaç dantel ve şifon detayı ekleyip düğmelerini de sedef düğmeyle değiştirip hafif salaş havada bir gömlek mi yapsam diye düşünüyorum.
    
   Veya sadece kumaşı kullanıp birşeyler yapabilirim, fikirlerinizi bekliyorum:))))

  Peki ben kimleri mimledim?:)))   Nur's Butik blogunun sahibi sevgili Nur'a
                                                     Kybele ve bebekvesaire bloglarının sahibi sevgili Tülay Hanım'a
                                                    
  gönderiyorum.

  Mim'i nasıl cevaplayacağız derseniz, elinizde bir kumaş varsa ne dikmeniz ne yapmanız gerektiğine karar veremiyorsanız, veya benim gibi değerlendirmek veya geri dönüştürmek istediğiniz bir parçanız, giysiniz, takınız eşyanız varsa blogunuzda yayınlıyorsunuz ve birlikte bir beyin fırtınası yapıyoruz:)))

 This shirt is my mom's old shirt. Love the fabric of it, it's cutwork. Looks romantic and lovely.  I would like to take your advices ; How can I refashion this vintage shirt? 
   Beni ve yayınlarımı sosyal medyadan da takip edebilirsiniz

Follow me on




29 yorum:

  1. Ben bu gömleği üzerine o bebe yakalardan dikilmiş bi şekilde hayal ettim birden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlım harika bir fikir bu!!! hatta incili, işli taşlı bir bebe yaka yapabilirim, teşekkür ederim güzel bir fikir verdin bana:)))

      Sil
    2. Şıkır şıkırr ne de güzel olur hihi^^ Yaptıktan sonra mutlaka koy merak ediyorum bakalım nasıl olacak :))

      Sil
    3. tabi tabi mutlaka koyarım cnm:)))

      Sil
  2. :) Hımmmm ben de şöyle hayal ettim (Anlatabilecek miyim bilemiyorum ama deniyorum :) )
    Bunun koltuk altları biraz aşağıda gibi yani sanki içine mutlaka bir badi askılı birşeyler giymek gerekiyor gibi geldi bana ya da beli çok kısa her halükarda içinden birşeyler giyilmesi mantıklı olacaktır. Bu derdi ortadan kaldırmak ve fistonun deliklerinden içimin görünmesini engellemek için ben içine bir kumaşla aynı gömleğin azcık daha uzunu azcık daha koltuk altları dar olanını yapardım. Bu gömleğin kol genişliğini koltuk altlarından biraz daha açıp daha aşağıda da yaabilir daha farklı bir tarz bile yaratabilirsin. İçine yeşil, koyu mavi gibi renkler tercih edersen çok da güzel duracaktır. Belki içine kulalnacağın kat (ki bu kat ayrı ayrı giyilmeyecek omuzlardan ve kenar dikişlerinden birşeltirirdim ben ) Önden daha kısa arkadan daha uzun veya çooook uzun oval bir formda bile olabilir :) Düğmeleri de süslü agraflardan veya miki fareli, kalpli, puantiyeli gibi rengarenk veya içine kullanacağın kumaştan seçersen daha genç işi bir havan olur ve sadece sende olur :)
    Bebe yaka da çok yakışır fistoya ama farklı birşeyler olsun diyorsan bebe yaka artık herşeyde var malum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anladım cnm çok güzel açıklamışsın:))) senin dediğinin benzerini hayal etmiştim ben de içine şifon ve uzun bir detay olacak ve dediğin gibi arkası biraz daha uzun olacak, kesinlikle çok şık olur. Hem içim gözükmez rahatça giyerim hem de şık ve güzel birşey yaratmış olurum. Dikiş konusunda annemden ve ananemden biraz yardım alırım muhtemelen, çünkü ben ancak ufak tefek elde dikişleri yapıyorum dikiş makinam yok ve dikiş konusunda teknik bilgim de pek yok. Ama sen çok güzel açıkladın bana baya yardımcı oldu bu güzel fikrin. Çookk teşekkür ederim cnm yaratıcılığını konuşturdun yine:)))

      Sil
  3. Bu aradaaaaaa benim elimde de bir elbise var ama Mimlere katılmadığımı pek çok arkadaşıma pekçok kez dile getirdim isteklerini geri çevirdim onun için kimseyi kırmamak adına Mim adı altında birşey yapmıyorum :) Fakat mim adı altında değil de böyle fikir almak için olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa cnm kusura bakma bilmiyordum, bu gerçekten değişik bir mim olmuştu ben de fikir almak adına bunu sevdim:)))

      Sil
    2. Bu dikişle alakalı ben de çok sevdim :) Ama başlığı mim yapmam haberin olsun diye dedim haha :) Yoksa işin içinden hakikaten çıkamıyorum iste uzuyor dikişimden geri kalıyorum mimlere girince ben de tamammen çıktım içinden :) Ama fikire bayıldım kullanışlı bir mim :)

      Sil
    3. sorun değil cnm, istemeyebilirsin haklısın da... Fikir iyi düşünülmüş gerçekten benim de aklıma birsürü şey geldi fikirleri duyunca:)))

      Sil
  4. süper olmuş tatlım,
    bende va bir kaç gömlek değerlendirmeli :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler daha değerlendiremedim gerçi, şimdi güzel fikirler alıyorum işallah geri kazandırıcam gömleği:)))

      Sil
  5. Why did u stop writing in english:( Im not too good in turkçe yet to understand the whole things u wrote:( anyway, i like that top and im sure u can add some nice details to it:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh honey so sorry about this! You're right:)))
      This post is different from others. There are some questions and your blogger friend asks you: ''You've been marked, Would you like to answer the questions that indicated on my blog?'' If you want to do this, you can answer them and post on your blog! So it's a way to getting closer with other bloggers:)))
      I've been marked by a Turkish blogger and post it in Turkish. The main subject is: I have a old shirt, How can I refashion it with style:)))
      Tomorrow I'm gonna write also in English

      Sil
    2. Thank u so much for such a great explanation)))
      Have a fabulous time!

      Best wishes, Alexandra
      www.svetusvet.blogspot.com

      Sil
  6. sırt dekoltesini bu aralar kazaklarda bolbol görüyoruz ama gömlekte nasıl olur ki bilemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hafif belde olsa belki ama o da iddialı olur sanki:)))

      Sil
  7. güzel altın renginde ya da gümüş renginde kalın bir yaka ile kombinleyebilirsin :) denemek lazım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cnm öyle de güzel olur, sanırım hem yaka detayı yada bir yaka kolye, içine de bir şifon tunik yapıcam gibi fikirler geldikçe birşeyler eklemeye devam ediyorum:))))

      Sil
  8. Çok faydalı bir mim olmuş canım :) Bende en kısa zamanda mim postumu hazırlıycam.Canım benim fikrim bu gömleği bel hizasından kesip bedenine göre daraltmak daha sonra aynı renk ipekli yada ince saten bir kumaştan peplum bluz tarzı hafif volanlı asimetrik bir parça eklemek ayrıca aynı kumaş ile gömlek te astarlanabilir.Umarım anlatabilmişimdir düşündüğüm modeli kolay gelsin diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla diğer sorulu mimlerden çok daha faydalı ve eğlenceli bir mim oldu bu. Öyle ki bir sürü güzel fikir geldi:))) peplum detay da çok güzel olur dediğin gibi aynı renkte ve saten, ipek gibi bir kumaştan. Şu an kafamda fikirler uçuşmaya başladı:P
      çok teşekkür ederim cnm çok güzel fikir verdin:)

      Sil
  9. zor bir mimmiş :)
    bluza gelince fistoya bayılırım , retro bir havası var bluzun
    ben olsam fistonun ağırlığını az olsun azaltmak için hiç detaysız siyah deri omuzluk dikerdim
    vatka tarzı apoletsiz dümdüz bir siyah deri ve siyah bir skinny ile kombinlerdim

    YanıtlaSil
  10. çok güzel fikir deriyle danteli ve fistoyu birleştirmeyi çok severim, farklı bir havası olur. Yalnız şöyle bir durum var bana vatkamsı omuz detayları pek yakışmaz çünkü omuzlarım geniştir:))) ama kabartısız parça bir deri olarak yapabilirim o hoş duracaktır.
    Çok teşekkür ederim güzel fikriniz için:)

    YanıtlaSil
  11. tatlım bu gömlek süper bir parça şöyle ki
    üst tarafının göğüs ölçüsü ve dokusu çok güzel, üstüne göre daraltıp
    tam bel kısmından kesip, fuşya ya da istediğin canlı bir renk etekle birleştirip elbise yapabilirsin
    yaka kısmına da inciden ya da parlak renkli taşlardan bebe yaka ile tamamlardan yazın elinden düşüremeyeceğin bir parça olur

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tam üstüme göre b, daraltılması kesin gerekli cnm, bir yaka problemi var yakasız hoş durmuyor. Fistolu elbiselere de bayılırım aslında, bak dediğin gibi elbise de olabilir bununla. Hımmmm bakalım neler çıkacak:))) teşekkür ederim cnm güzel fikrin için
      sevgiler!

      Sil
  12. Melis'ciğim ben düşünme hakkımı kullanıyorum şimdilik;elimde dosyalarla dönerim inşallah:P)) hehehe.. sevgiler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merakla bekliyorum cnm fikirlerini:)))
      sevgiler;)

      Sil
  13. Canım, gömlek bu haliyle de çok sevimli. Ön kısmını biraz daha kısaltıp crop top tarzı bi gömlek yapabilirsin ama giyer misin bilmem. Şahsen ben mevcut göbeğimle üstüne bir de Ankara'da hayatta giyemem:) Yine de altına neon bir atletle hoş olabilir.

    Gömleğin içine gömlek boyundan uzun yine neon kumaş dikebilirsin. El dikişiyle olabileceğini düşünüyorum. Olmazsa bana gönder ben dikerim;)

    Etek uçlarına siyah dilimli dantel dikip boyunu uzatabilirsin. Aşağıdaki linktekinin tersi gibi yani.

    http://www.ioffer.com/i/black-and-white-mosaic-lace-chiffon-shirt-524474748

    Aklıma gelenler şimdilik bu kadar. Diğer güzel fikirleri (peplum, yaka gibi) arkadaşlar vermiş zaten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooooooo cnm harika bir fikir neon şifon dikmek, çok teşekkürler dikerim demen yeter, çalışıyosun seni yormak istemem:)))
      crop top giymiyorum yani benim hiç sevmediğim bir bluz ve dekolte modeli onlar,belki tatilde:P
      Gömleğin rengini hafif açmayı da düşünüyorum o zaman neonla daha da güzel olabilir, ama senin bu linkte attığın gömlek de harikaymış Erdem'in gömleği gibi bişey, öyle bişey de olabilir, bu mim çok harika bir fikir oldu valla herkesin çok güzel fikirlerini aldım, mim'in içi de fikrin için de çok teşekkür ederim cnm, gömleği yeniledikten sonra katkısı olanlara tekrar bir teşekkür edicem postumda:))

      Sil

Yorumlarınız benim için gerçekten çok değerli ve bu yüzden elimden geldiğince cevaplamaya ve bloglarınızı ziyaret etmeye çalışacağım.

Reklam amaçlı link verilen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Şimdiden çoooook teşekkürler:)))

Thank you very much for passing by. I'll get back to you Asap:)))

Hype me on Lookbook!