13 Mart 2013 Çarşamba

Melis'le Gezelim: Küçük bir Eskişehir Odunpazarı Turu / How about a Tour in My City with Me?

    Birkaç hafta önce çok özel bir arkadaşım Eskişehir'e beni ziyarete gelince onunla küçük bir Eskişehir turu yapmıştık. Ne zamandır yayınlamayı düşünürken yenilerini çekmeden bunu yayınlayım dedim.

   Hava şimdi düzelmeye başladı ama o zaman oldukça soğuk olduğu için çok fazla gezemedik ve size göstermek istediğim tarihi Odunpazarı Evlerinin birçoğunu çekemedim maalesef, turumuz kısa sürdü. Havalar biraz ısınsın rengarenk evlerle daha detaylı bir post yapıcam. Soğuktan dolayı ve bol bol yürürüz düşüncesiyle rahat giyinmeyi tercih ettim ve kapişonumu taktım ama amacım kendimi gizlemek olmadı bu sefer, çok üşüdüğümden taktım :)))

   A couple of weeks ago my boyfriend come to my city (Eskisehir) to see me. I showed him around and we took these lovely pics. Actually there are so many colorful and historical buildings in my city but the weather was frezing so I could just catch a few shot. I  prefered a comfy outfit and good to go for a long walk in a freezing cold. When it's getting hot, I'm gonna take more pics and show you my colorful city. Wait for it an keep following me:)






      Burası Kasr-ı Nur konağı. Burayı ilk kez ''World Travel Channel Türkiye''de Safiye ve Faik'in programında görmüştük. Onlar harika bir kahvaltı etmişlerdi burada. Biz kahvaltıya yetişemedik ama harika el yapımı mantılarını yedik! Tahmin ettiğiniz gibi aslında eski bir eve, şimdi cafe ve restourant olarak hizmet veriyor. Antikaların arasında sedirde oturup yemeğinizi yiyorsunuz. Gelirseniz mutlaka  buraya uğrayın. Kahve içmeye de gelenler var.

     This place is an historical mansion which is restored and now serving as a restourant and cafe. 
We ate delicious Turkish type raviolies and had a faboulous time. The antique furnitures create a magical atmosphere and you feel like you're a special guess in an Ottoman House!



 
       Bu aynaya bayıldım! Hatta bana ilham verdi:)
   
       This gorgeous handmade mirror inspired me!



    Eskişehir diyince aklınıza hemen Nuri Alço gelmesin:))) Lületaşı da meşhurdur.
 Burası da  Lületaşı ve çeşitli doğal taşlardan takılar ve aksesuarlar alabileceğiniz Atlıhan Çarşısı.

   My city has got one of the  the biggest  meerschaum reserves in the world. This is the place where you can buy meerschaum jewelries and souvenirs.






   Devamı gelecek:)))

39 yorum:

  1. kuzum ne güzelsin, o güzel yüzünü ilk kez görüyorum desem :))
    bu gezi postu harika olmuş, üniversiteyi ben Bilecikte okudum, her hafta sonu trenle Eskişehire gelirdik ama hiç buodun pazarına gitmedik, keşke gelseydik dedim şimdi :)

    umaım bi gün kısmet olur :)
    çok öpüyorum seni

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cnm benim çok teşekkürler,daha önce de yayınlamıştım aslında yüzümü denk gelmemiştir:)))
      Bak ben de senin Bilecik'te okuduğunu bilmiyodum ne güzel yakınmış buraya, umarım tekrar gelirsin gezdiririm ben seni ne güzel olur:)))
      sevgiler cnm öpüyorum!

      Sil
  2. Melis'çiğim, harika bir yayın olmuş. Fotoğraflar da anlatımlar da çok hoş. Soğuk olmasa daha da iyi olurmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nowa Hanım:))) neyseki yavaştan ısındı bugün baya iyi belki tekrar bir gezi yaparım:P

      Sil
  3. Eskişehir e gittim ama oraları gezemeden geri döndüm :(
    tüh ya :(
    bi daha gidicem artık :)
    çok güzel kareler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gel cnm mutlaka ben de yardımcı olurum sana:)))

      Sil
  4. Love your style, seems like you had a great time!

    Have an amazing week,
    Mary x

    YanıtlaSil
  5. Eskişehirdeki soğukluk değil resmen ayaz doğrusu tek şikayetimiz de bu ama olsun biz bu güzelliklerle seviyoruz burayı :))
    Çok güzel bir yazı olmuş bu arada^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi cnm yaaa değişik bi ayazı var buranın kupkuru:))) Allah'ta bu aralar biraz düzeliyor gibi
      çok teşekkür ederim:)))

      Sil
  6. Çok güzel çıkmış resimler canım bizde hafta sonları gidiyoruz bazen mantı yemeye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim cnm, nasıl güzel mantısı valla ne iyi ediyosunuz ara ara gitmek lazım, ben de tekrar gitmeyi düşünüyorum:)))

      Sil
  7. canım benimm çok güzel görünüyorsun mekana şirinlik katmışsın çok beğendimm fotoları :)

    YanıtlaSil
  8. Fantastic place :) Turkey is a very beautiful country. There are many interesting places. I'm glad I will spend my holiday in Turkey this summer again. I can't wait. Also I must do a list what to buy not to forget :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. It's so nice to hear this from you!!! what's your plan for summer where will you go for your holiday?
      I can help about you list:)))

      Sil
    2. I will spend my holiday in Alanya this summer :) I like travelling and sightseeing too, so I visited Istanbul last summer :) I know I must buy for example the turkish delight, helva, tea :)

      Sil
    3. You're gonna spend your holiday the one of hottest place in Turkey:))) But I love Alanya, it looks like a tropical island. You're right you should buy helva, turkish delight, tea and also taste diffent traditional meals. By the way Alanya is famous for its nightlife:))) I hope you'll enjoy being there!

      Sil
  9. Lovely pics!
    Thanks for the comment =)
    XOXO
    Ylenia

    YanıtlaSil
  10. Üniversite okurken Eskişehir burnumun dibinde olmasına rağmen hiç gitmedim. Odunpazarı da çok merak ettiğim yerlerden biri.
    Mersin'in yarısı Eskişehir'de okuduğu için facebookumda hâlâ sayfa sayfa buraların fotoğraflarından görüyorum sürekli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa nerde okudun merak ettim cnm:))) mutlaka gel cnm buralara görmediğin yerleri gezeriz:P

      Sil
  11. Ben geç kalmışım yoruma dünkü yoğunluğumu iyi kötü biliyorsun canım. Mükemmel anlatmışsın çok hoş görseller, bu arada yüzünü yeni gördüğünü söyleyen arkadaşlar yüz yüze görseler bayılırlar herhalde. Hakikatten hem Eskişehir fotoğrafları hem sen çok hoş görünüyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh cnm benim yaa çok sağol yine çok mutlu ettin beni, hem güzel yorumun hem de bu yoğubluğunun arasında vakit ayırabilmen yorum yazabilmen ne kadar ince çok teşekkür ederim:)))

      Sil
  12. çok güzel memleket
    çok severim eskişehiri
    soğuktur ama insanları ısıtıyor bence
    valla yüzünüz öyle güzelki ne giyseniz yakışıyor
    saç renginizide seviyorum ben
    arkadaşınızada sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soğuktur ama insanları sıcaktır dediğiniz gibi:)))
      çok teşekkür ederim çok mutlu oldum inanın!

      Sil
  13. Harika fotoğraflar, sen de çok güzelsin canım. Özlemişim şehrimi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim cnm en kısa zamanda gel de toplanalım:))))

      Sil
  14. Very nice and interesting post.
    Congrats!!!!
    kisses

    YanıtlaSil
  15. Such a lovely town to live in:) beautiful pictures and u look great:)
    have a happy time!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. absolutely!
      thank you so much honey:)))

      Sil
  16. Ne şanslıyız,1 saatte gidebiliyoruz :)Havalar düzelsin ben de Eskişehir turu yapmayı düşünüyorum.Senin postların da yol gösterici oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaaa Ankaralımısın yoksa cnm ? ne güzel, gel mutlaka hatta haberimiz olursa buluşma ayarlarız görüşürüz hepbirlikte:)))

      Sil
  17. Hey, you have very nice blog! Love the design!
    Wanna follow each othet on gfc and bloglovin!? Let me know!
    Kisses

    YanıtlaSil
  18. Haha, sunucu pozun sahane, cuk oturmus:D Ve biz her seye DIY gozuyle bakanlar, her gordugumuzden ilham almayi nasil da biliriz:)
    Eskisehir deyince aklima ilk gelen luletasi olabilir ama Nuri Alco olmaz, niye O?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha :)))) cnm Nuri Alço ve Serpil Çakmaklı bizim şehrin celebrity'leri:P Eskişehir'den çıkıp meşhur olmuşlar, hatta yıllar önce bir mekanda Nuri Alçoyu görmüştük elinde kristal bardağı vardı, korktuk hemen içeceklerimizi bitirdik:))))

      Sil

Yorumlarınız benim için gerçekten çok değerli ve bu yüzden elimden geldiğince cevaplamaya ve bloglarınızı ziyaret etmeye çalışacağım.

Reklam amaçlı link verilen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Şimdiden çoooook teşekkürler:)))

Thank you very much for passing by. I'll get back to you Asap:)))

Hype me on Lookbook!