25 Ocak 2013 Cuma

Biraz Bordo Biraz parıltı! DIY Kendin yap parlak taşlı Bordo Örgü Kolye / Braided Necklace with Rhinestones

taşlı kolye yapımı anlatımı

    Parlak taşlı kolye yapımlarına biraz ara vermiş gibiydim sanki ama böyle parıltılı kolyelerin  gönlümde yeri ayrı bıkamıyorum bunlardan bir türlü. Sezonun rengi bordo diye böyle koyu bordolu kolye yapasım da vardı. 





           Zet fashion blog'da 2-3 ay önce görmüştüm bu kolyeyi. Yani İlham kaynağım Zet'in bu ''derliebing'' kolyesi. Daha sonra başka markalar da yapmış benzerini galiba ama ben ilk burda görüp çok beğenmiştim.


 Nasıl yaptım?

1- Örgülü bordo kısım için tafta şifon kumaş kullandım. 

2-  Dolgun bir örgü olsun diye birazcık kalın olacak şekilde 3 parçaya kestim. Kenarları saçaklandığı için hafifçe kumaş kenarlarını mumla yaktım

3- Kumaş uçlarını bağlayarak örmeye başladım. Şekli kolay alsın diye kumaşı örerken hafifçe ıslattım.
   Ben çok kusursuz değil de doğal bir örgü olsun istedim. Zet'in taktığı kolyede de öyleydi örgü.

4- Bu aşamada kolyeyi ördükten sonra parlak taşlı diğer kolyeyi örgülü kısma dikiyoruz. Dikerken hayalet ip kullandım.

Dikme işlemi çok uğraştırıcı gerçekten. Yapımı göründüğü kadar kolay olmayan bir model.

  Parlak taşlı böyle bir kolyeyi ''nasıl buluruz?'' derseniz,  bijuterilerde bu tarz kolyelerden çok var.  Daha değişik motifleri de bulmak mümkün.




    Sanki Antik Yunan'daki Helen'in örgülü saçlarıyla ve tek kollu elbisesiyle  taktığı basit bir örgü kolyeymiş de, o dönem zengin Suriyeli bir tüccara gelin gidince azcık pırlanta eklenmiş kolyesine! Öyle bir havası var gibi bu kolyenin:))) (Spartacus'den alıntı oldu biraz)

    Bu arada ben bordo kürk yakalı hırkamla kullandığım için biraz daha geceye uygun gibi durdu ama artık böyle taşlı kolyeleri basic kombinlerle de kullanır olduk. 

   Bu kolyenin bir de fuşyasını yapmayı düşünüyorum. Biraz daha yaz/bahar kolyesi olsun diye. 

Farklı taşlı kolyelerim de gelecek:)))

Herkese iyi haftasonları!

39 yorum:

  1. süperr olmuş tek kelimeyle bayıldım elinee sağlıkk aklımda olacak bir kolye :)))

    YanıtlaSil
  2. çok şık olmuş :D bordo rengide asil olduğu için hoş bi görüntü yaratmış ama tül yerine tüysüz yünlü iplerden örgü yaparakda kullanabilirdin. bu tüller her yere takılıo sinir oluom ben. aman bozulmasın dikkatli kullan (^-^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cnm dikmesi de çok zor oldu aslında çok takıldı:))) pamuklu iplerle örülenleri gördüm yünden biraz daha kalın duruyor bide öyle denemeyi düşünüyorum, dediğin gibi daha kullanışlu olur

      Sil
  3. tatlışım eline sağlık süper olmuşş
    bu tarz kolye çok bulunuyor da bu neon fuşya sarı bulmak zor oluyor
    onu da nasıl yapıyoruz neon ojeler alıp boyuyoruz harika oluyor :))

    bende onu deniycem en kısa zamanda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler cnmmm:))) evet bu yaz ojeyle bol bol boyadık çok da hoş da oluyo aslında tatlı duruyor, ama zara'nın taşlı kolyeleri gibi hem renkli hem de parlak durmuyo o zaman da:((( Renkli taşlı bir kolye bulur bulmaz bide öyle bişey yapıcam:P

      Sil
  4. canım gayet güzel hiçte bahsettiğin gibi basit değillmiiş:) Cosmo-trend

    YanıtlaSil
  5. Melis'ciğim çok tatlı olmuş gerçekten canım, bordo ile gerçekten çok hoş görünüyor, ellerine sağlık tatlım.

    YanıtlaSil
  6. Canım çok şık durmuş değişik bir havası seninde bahsettiğin gibi.Ben kadife kumaşın zarifliğini çok beğeniyorum taşlarlan da çok yakıştırıyorum kadife kumaş parçalarına da olabilir diye düşündüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim kadife de çok iyi fikir, taşlarla çok iyi durabilir:)))

      Sil
  7. İkiside çok güzel ama ben mor olanı daha çok beğendim. sade ve şık.
    Ellerine sağlık Melis'cim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Ama maalesef mor olanı ben yapmadım Zet fashion blog'da gördüğüm ve ilham aldım diye belirttiğim kolye o:)))

      Sil
  8. Taşlı kolye tek başına biraz frapan, biraz soğuk duruyor. Kumaş örgüyle bir araya gelince hem daha sıcak, daha çok şekilde kullanılabilir hem de çok daha şık hale gelmiş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru söylüyorsunuz, gerçekten daha kullanılabilir oluyor, çok teşekkür ederim:)))

      Sil
  9. Canım ilham kaynağı Zet'in kolyesi harika görünüyor ama bordo da çok şık olmuş.Ellerine sağlık.Hep diyorum,böyle iki üç arkadaş herkese şart :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim cnm, Sen beğendiysen yaparım sana da cnm:)

      Sil
    2. Canımm söylemen yeter,çok düşüncelisin.<3

      Sil
  10. Bayildim bordo nasil guzel olmus! Bu tasli kolyelere cok onyargiliydim ama ben de istiyorum bir suredir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim cnm:))) ben de eskiden çok süslü, düğün işi bulurdum böyle kolyeleri ama artık sever oldum:P

      Sil
  11. ellerinize saglık.çokk güzell olmuş.takipteyim.banada beklerim:)sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:))) gelirim tabi!

      Sil
  12. Bundan birtanede ben yapmistım hatta ilk DİY denememdi benim ve hicbiryerdede gormemistim daha once:)) gomlek iclerinde ozellikle cok şık duruyor. Sende güle güle tak kolyeni. Aksesuarlara bayılan biri olarak iyiki bu taşlı kolyelerimizi gündüzde rahatlikla kullanabiliyoruz diyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler evet artık eşorfmanla kullanıcaz neredeyse:)))

      Sil
  13. zet'de görmemiştim
    iyiki sizde gördüm çünkü bayıldım
    taşlı demode bir gerdanlığım var
    sayenizde güncellenecek :)

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım harika olmuş.Güle güle kullan sevgiler

    YanıtlaSil
  15. yaaa ben çok beğendim bunu ellerinize sağlık! Peki sipariş verebiliyormuyuz önceki posttaki deri bileklikleri de beğenmiştim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Kolyeler ve deri bileklikler çok ilgi olduğu için ben de sipariş üzerine yaparak gittigidiyor.com üzerinden satışa sunmaya başladım. melislicious@gmail.com'a mail atarak hangilerini beğendiğinizi söyleyebilirsiniz.

      Sil
  16. Çok şık olmuş ellerine sağlık :) Yapabilir miyim acaba diye bi düşündüm bende.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten çok değerli ve bu yüzden elimden geldiğince cevaplamaya ve bloglarınızı ziyaret etmeye çalışacağım.

Reklam amaçlı link verilen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Şimdiden çoooook teşekkürler:)))

Thank you very much for passing by. I'll get back to you Asap:)))

Hype me on Lookbook!