24 Eylül 2012 Pazartesi

DIY:Kendin yap:Vintage küpelerden kolye yapımı



                                       
         ''80'li yılların tarzını'' seviyorum.  Küçükken o yılların kocaman küpelerini minicik kulaklarıma takmaya çalışırdım:))) Geçen gün Nur Teyzeme uğradım. Biraz eski takılarını karıştırdık; neleri değerlendirip, yeniden yaratabiliriz diye konuşurken 1980 yılında Istanbul'un şık butiklerinin birinden aldığı bir küpe dikkatimi çekti. Tam sevdiğim tarzda o kocaman taşlı küpelerdendi:))) Bu güzel taşlı küpeleri nasıl değerlendireyim derken kolye yapmaya karar verdim





İki çeşit zincir kullandım. Bu zincirleri ve küpeleri  akça marka altın yaldızlı ve akrilik bazlı sprey boyayla boyadım. Bu işlemi açık bir alanda uygulamanız gerekiyor. Çünkü bu sprey boyanın hem rahatsız edici keskin bir kokusu, hem de her yere dağılma, sıçrama özelliği var.

Şimdilik bu küpelerin sadece tekini kullanıcam. Oje olarak ''Golden Rose rakı beyazı'' ve etkin bir mor renk eldesi için ''Flormar Supermatte m106'' numaralı mor ojeyi kullandım. Bu ojeyi normalde de kullanmayı çok seviyorum.
 Bu zincirleri ve küpeleri  akçalı marka altın yaldızlı ve akrilik bazlı sprey boyayla boyadım. Bu işlemi açık bir alanda uygulamanız gerekiyor. Çünkü bu sprey boyanın hem rahatsız edici keskin bir kokusu var, hem de her yere dağılma, sıçrama özelliği var.
                                   
Küpemin taşını rengin daha iyi tutması için önce rakı beyazı ojeyle boyadım. Kuruduktan sonra da mor ojeyle boyadım. Küpenin kenarındaki delikli kısımlardan zincir halkalarını geçirmem kolay oldu.  Altın rengi spreyle boyayıp kuruttuğum zincirlerimle birleştirdikten sonra papağan klipsi taktım ve kolyem hazır!





   
      . Eski, modası geçmiş, size fazla süslü gelen sallantılı küpelerinizi de sakın atmayın! Onlardan değişik kolyeler yapabilmek mümkün. Eski postlarımda da taşlı, büyük sallantılı küpelerimden yaptığım yeşil taşlı kolyeye de buradan bakabilirsiniz.

2 yorum:

Yorumlarınız benim için gerçekten çok değerli ve bu yüzden elimden geldiğince cevaplamaya ve bloglarınızı ziyaret etmeye çalışacağım.

Reklam amaçlı link verilen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Şimdiden çoooook teşekkürler:)))

Thank you very much for passing by. I'll get back to you Asap:)))

Hype me on Lookbook!