20 Eylül 2012 Perşembe

DIY/Kendin yap: eski sallantılı küpelerden kolye yapımı



                            eski takılardan kolye yapımı anlatımı
               Uzun zamandır kullanmadığım öyle bir kenarda duran, üniversite zamanlarımdan kalma, sallantılı süslü küpelerimi değerlendirmeye karar verdim. Şu an bir zamanlar bu avize küpeleri nasıl takmışım acaba diyorum:)))

        Şekilleri işime yarabilecek küpelerimden birkaç tanesini seçtim. Bir de kalın zincir seçtim. Küpelerin bazı kısımlarını çıkardım tabi. Zara'nın bu sezon çok popüler olan zümrüt yeşili kolyesi bana rengi itibariyle biraz ilham verdi. Modeli ise biraz doğaçlama oldu, İpekyol'da benzer kolyeler görmüştüm. Ben de, bu küpelerimi boyayabilmek için bu renk bir  oje arayışına girdim. Rapsodi diye bir markada buldum. Kalitesi çok kötü değildi. En azından istediğim rengi elde ettim. Tabi bir de öncelikle bu küpeleri rakı beyazı ojeyle boyadım
       1. resimdeki pembe taşlı küpenin ortadaki büyük halka şekli ve en üst kısmında kulağa takılan kısmında bulunan taşlı kısmı hoşuma gitti ve sallantılı taşlarından ayırıp sadece halka kısmını kullandım. Pembe küpenin yanındaki yeşil küpeyi kullanmaktan şimdilik vazgeçtim. Belki başka bir projede kullanabilirim. 2. fotodaki yeşil küpeyi ise sallantılı kısımları hariç kullandım. Sallantılı kısımları için de daha sonra kullanmak üzere fikirlerim var

          Bu bölüm beni en çok uğraştıran kısım oldu. Plastik yeşil taşlarını söktüm. Yaprakları önce rakı beyazı sonra yeşil ojeyle boyadım. Oje kuruduktan sonra da silikon tabancamla, alt kısımları metal olan parlak taşlardan yapıştırdım
Bütün parçalar boyandı, taşları değişti, adeta evrim geçirdiler:)))
        Biraz uğraştırıcı oldu ama siz de  benim gibi eski küpelerinizi atmaya kıyamıyorsanız onları böyle değiştirebilirsiniz. Hem de bu sezon taşlı kolyeler çok moda!

                               
taşlı kolye yapımı














10 yorum:

  1. uhuhuhuuuuuuuu çok güzel olmuş sen bu işi biliosun ;)

    YanıtlaSil
  2. güzel fikir ellerine sağlık çok güzel olmuş.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim gülçin ablacım:)))

      Sil
  3. çoook uğraşmışsın baştan yaratmışsın :D değmiş ama çok güzel olmuş;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekürler cnm:))) biraz uğraştırıcı oldu cidden ama değdi dediğin gibi

      Sil
  4. Gerçekten hoş olmuş ve renk güzel uymuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Good job!! Nice idea to make necklace from old earings:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten çok değerli ve bu yüzden elimden geldiğince cevaplamaya ve bloglarınızı ziyaret etmeye çalışacağım.

Reklam amaçlı link verilen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Şimdiden çoooook teşekkürler:)))

Thank you very much for passing by. I'll get back to you Asap:)))

Hype me on Lookbook!