18 Eylül 2012 Salı

DIY/Kendin Yap Bileklik: Tığ örgüsüyle zincirleri örerek bileklik yapımı

örgü bileklik modası



         Tığ örgüsüyle ve rengarenk iplerle örülen, yazın sıkça gördüğümüz bu şirin bileklikleri ''mint'' marka bilekliklerden esinlenerek yaptım. Yapımı kesinlikle çok kolay, tülbent kenarlarına zincir çekerken batırdığımız gibi batırıp kenar örgüsü yapıyoruz.

-1-

örgü bileklik yapımı anlatımı
-2-
İpe ilmek attıktan sonra bir kere zincir çekiyoruz 

-3-
İlmek alıyoruz ve aldığımız ipi delikten geçiriyoruz
                       
-4-
Tekrar ilmek alıyoruz
-5-
Aldığımız ilmeği çıkarıyoruz
-6-
Bu işlemi her zincir halkasına yapıyoruz. Ben bu örnekte kalın iple yaptığım için her zincir halkasında bir kez ilmek alarak uyguladım. İnce mumlu iple yaparken zincir büyüklüğüne göre 2-3 kez batırmamız gerekebilir
-7-
-8-
                       
-9-
Böyle tek tarafını örebilirsiniz veya zincirin iki tarafını da örebilirsiniz. Benim yaptığım bu model örgünün uygulanışını gösterme amaçlı oldu. Çok daha değişik şekillerde yapılabilir, model geliştirilebilir. İlerleyen postlarımda farklı versiyonlarını göstericem

örgü bileklik modası
  Bunlar daha önceden yaptığım altın sarısı olanlar. İlkini mint yeşili ve pudra rengi kurdelaları 2 kat yaparak ördüm. 2. örnekte ise iki kat turkuaz mavisi mumlu ip kullandım. 


Bu da aynı tarzda, naylon ve deri ipi kullanarak yaptığım kolyem. Bu zincir tipine kuyumcular ''uzay yolu zincir'' diyorlarmış. Tabi benimki gerçek altın değil ama 4 yıl önce almış olmama rağmen hiç kararmadı. Bütün yaz çıkarmak istemedim bu kolyemi bayılarak taktım:))) Şimdi biraz daha sonbahar/kış versiyonunu yapıcam.

 Bu kolyede de mavi naylon iple( bu kaygan ipin eminim bir adı var ama) ördükten sonra deri ipimi aldım ve  üstteki örgümün aralarına batırarak aynı şekilde ördüm. Daha etnik bir havası var gibi değil mi?
   Beni ve yayınlarımı sosyal medyadan da takip edebilirsiniz!

Follow me on



5 yorum:

  1. çok güzel bir post olmuş:)
    ahu..

    YanıtlaSil
  2. merhabalar ,:):):):)
    harika olmuş bu bileklik ben de yeni yaptım bu tarz birşeyler.
    blogunuzu çok sevdim takipdeyim...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    çok teşekkür ederim, bu yaz en bu bileklikleri takmaya doyamadım, sonbahar-kış renkleriyle de yapmayı düşünüyorum:))))

    YanıtlaSil
  4. Eline de pek yakışmış :) Çok beğendim ben bileklikleri :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten çok değerli ve bu yüzden elimden geldiğince cevaplamaya ve bloglarınızı ziyaret etmeye çalışacağım.

Reklam amaçlı link verilen yorumlar YAYINLANMAYACAKTIR!

Şimdiden çoooook teşekkürler:)))

Thank you very much for passing by. I'll get back to you Asap:)))

Hype me on Lookbook!